top of page

Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu (B.T.K) Tüketici Şikayet Sistemine Nasıl Başvuru Yapılır ?

Güncelleme tarihi: 15 Kas 2020

Tüketiciler Mobil Haberleşme , Uydu Platformu , Sabit İnternet ,Sabit Hat ve Posta Hizmetlerine ilişkin yaşadığı uyuşmazlıklar için E- Devlet Kapısı üzerinden Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu Tüketici Şikayet Sistemi ( https://tuketicisikayet.btk.gov.tr ) ile başvuru yapabilmektedir..


Adım adım Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu Tüketici Şikayet Sistemine nasıl başvuru yapılır ?


1- Öncelikle '' e-Devlet kapısına giriş yapıyoruz . Arama motoruna ''BTK Tüketici Şikayet '' veya Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu Tüketici Şikayet Sistemine başvuru '' yazıyoruz. Akıllı arama size yardımcı olacaktır. Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu Tüketici Şikayet Bildirim Sistemi seçeneğini seçip Uygulamaya Gidiyoruz Eğer E Devlet şifrenizi daha önce girmediyseniz kimliğinizi doğrulamanız gerekiyor .











Kimliğinizi doğrulama işleminden sonra Uygulamaya Git seçeneğini seçip işleme devam ediyoruz.


Ekrandaki ‘’ Şikayet Girişi ‘’ seçeneğine Tıklayın Firma Faaliyet alanı , Hizmet Sağlayıcı adı ,Şikayet konusu ve Şikayet metnini doldurduktan sonra iddaanızı ispatlayacak belgeleri En fazla 10 MB boyutunda, png, txt, jpeg, jpg, pdf formatında, toplam 5 adet dosya olarak yükleyebilirsiniz. Burada başvuru yaparken dikkat edilmesi gereken hususlardan belirtilmektedir. Dikkat edilmesi gereken en önemli husus başvurun kullanıcı/abone tarafından yapılması , 3. kişiler(anne,baba,eş ) adına yapılmamasıdır.

Tüm bilgileri doğru ve eksiksiz olarak tamamladıktan sonra "Şikayet oluştur " seçeneğine tıklayarak başvuruyu tamamlayabilirsiniz.




Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden yapmış olduğunuz başvurunuz elektronik ortamda kayıt altına alınır. Şikayetine ilişkin hizmet aldığınız satıcı/sağlayıcı tarafından 10 iş günü içerisinde Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden yanıtlanır.


Tüketici verilen cevapla sorunun giderilmediği 10 gün içinde İşletme Çözümüne İtirazda Bulunma hakkını kullanarak itirazda bulunabilir . Tüketici 10 gün içinde İşletme Çözümüne İtirazda Bulunmazsa Şikayet kapatılır.





Tüketici ilk itirazı sonucunda çözüme ulaşmazsa ikinci kez itirazda bulunabilir. Tüketicin ikinci kez itirazda bulunması halinde başvuru kurum tarafından incelenerek yanıtlanır.




Bilgi Teknoloji ve İletişim Kurumu Tüketici Şikayet Yönetim Sistemi (BTK) üzerinden yapılan Mobil Haberleşme , Uydu Platformu , Sabit İnternet ,Sabit Hat ve Posta Hizmetlerine ilişkin yapılan başvurular genellikle 30 iş günü içinde sonuçlanmaktadır.


 
 
 

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


© 2020 Rapder.org.tr

  • Google Sosyal Simge oyna
  • Twitter
  • Facebook Sosyal Simge
  • Instagram
bottom of page