top of page

Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde Önemli Değişiklikler Yapıldı

Güncelleme tarihi: 30 Mar 2020

Bu değişikliğe göre üretici ve ithalatçılar yetkili servis bilgilerini Ticaret bakanlığı tarafından oluşturulan Servis Bilgi sistemine girmesi zorunlu hâle getirildi.

Garanti hükümleri kapsamında tüketiciler tarafından satıcılara gönderilecek arızalı ürünlerin kargo, nakliye, posta vb. giderlerinin firmalar tarafından karşılanacağı hüküm altına alınarak, tüketicilerin bu konuda menfaat kaybına uğramaları engellenmiştir.


Yönetmeliğin ekli listesine, görme engelliler için kitap okuyucu, tablet, sanal gerçeklik gözlüğü, akıllı ev ve otomasyon sistemi, hidromasaj sistemi ve jakuzi, duşakabin, akıllı TV kutusu (set top box ve benzeri), drone, ATV araç, motorlu bisiklet, motorlu "scooter", yat, elektrikli kay kay, çocuklar için akülü araç, akıllı saat ve bileklik, dalış saati/bilgisayarı, cam balkon ve elektrikli panjur gibi ürünler eklenerek, bu ürünler için de satış sonrası hizmet verme yükümlülüğü öngörüldü ve tüketicilerin hakları güvence altına alındı.

Yönetmelik değişikliği 01/07/2020 de yürürlüğe girecek

 
 
 

Son Yazılar

Hepsini Gör

3 Comments


YUSUF EVCİ
YUSUF EVCİ
Feb 01, 2020

lay la lay lalaylalay


Like

YUSUF EVCİ
YUSUF EVCİ
Feb 01, 2020

test

Like

Ahmet Faruk Çalı
Ahmet Faruk Çalı
Feb 01, 2020

nedir

Like

© 2020 Rapder.org.tr

  • Google Sosyal Simge oyna
  • Twitter
  • Facebook Sosyal Simge
  • Instagram
bottom of page