Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinde Önemli Değişiklikler Yapıldı
- Ahmet Faruk Çalı
- 2 Şub 2020
- 1 dakikada okunur
Güncelleme tarihi: 30 Mar 2020
Bu değişikliğe göre üretici ve ithalatçılar yetkili servis bilgilerini Ticaret bakanlığı tarafından oluşturulan Servis Bilgi sistemine girmesi zorunlu hâle getirildi.
Garanti hükümleri kapsamında tüketiciler tarafından satıcılara gönderilecek arızalı ürünlerin kargo, nakliye, posta vb. giderlerinin firmalar tarafından karşılanacağı hüküm altına alınarak, tüketicilerin bu konuda menfaat kaybına uğramaları engellenmiştir.
Yönetmeliğin ekli listesine, görme engelliler için kitap okuyucu, tablet, sanal gerçeklik gözlüğü, akıllı ev ve otomasyon sistemi, hidromasaj sistemi ve jakuzi, duşakabin, akıllı TV kutusu (set top box ve benzeri), drone, ATV araç, motorlu bisiklet, motorlu "scooter", yat, elektrikli kay kay, çocuklar için akülü araç, akıllı saat ve bileklik, dalış saati/bilgisayarı, cam balkon ve elektrikli panjur gibi ürünler eklenerek, bu ürünler için de satış sonrası hizmet verme yükümlülüğü öngörüldü ve tüketicilerin hakları güvence altına alındı.
Yönetmelik değişikliği 01/07/2020 de yürürlüğe girecek
lay la lay lalaylalay
test
nedir